A coaching megtérülése

Egy coachee-val vezetői kommunikáció fejlesztése volt a kitűzött cél. Teljesen soft terület, mely inkább a vezetés humán részét erősíti. Ahogy együtt dolgoztunk, természetesen átbeszéltük az adott körülményeket, a vállalati légkört és kultúrát. Megnéztük azokat a szegmenseket, területeket, melyek érintettek a fejlesztés során. Épp emiatt komoly önismereti munka is zajlott.

Ügyfelem megosztotta velem azt a felismerését, mely szerint minden említett terület összefüggésben van egymással, vagyis minden mindennel összefügg. Vagyis bármelyik terület kerül is fejlesztés alá, borul a status quo, s elindulhat egy összetettebb fejlődés.
Mire a folyamat végére értünk, a következő mérleget zártuk:

  • A coachingot megelőző évben az adott szervezet értékesítés szintjén országosan a 30. helyen állt.
  • A coaching során sikerült teljesíteni az adott évre kitűzött célt, vagyis 20%-os fejlődés történt, s szervezeti szinten sikerült az első 20 közé bekerülni.
  • Két termék eladásában pedig sikerült ország elsőként végezni.
A soft skillek közül a következőket emelte ki ügyfelem: személyes kapcsolatok javulása horizontális és vertikális irányban, vezetői motiváció megerősödése, új vezetői készségek felismerése, értékesítés hatékonyságának javulása, munkatársak motiválása.
Megkérdeztem tőle, hogy a mérhető és a készségszintű javulást hogyan értékeli? Minek köszönhető ez a jól kimutatható változás?
Minden gondolkodás nélkül, határozottan azt állította, hogy ez a coaching érdeme, szerinte ennyit számít, ha egy vezetővel személyesen foglalkoznak, s bajnoknak kondicionálják.